Eğitim ve Öğretim
İTA Okulları Anaokulu Programı, çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve
duygusal gelişimlerini desteklerken (onların) merak eden, kendine güvenen, dürüst,
sorgulayan, hoşgörülü ve değişime ayak uydurabilen öncü bireyler olmalarını
sağlayacak bir ortam yaratarak öğrenme sürecini keyifli ve heyecan verici bir hale
dönüştürmektedir. Özel olarak tasarlanmış öğrenme ortamları ve oyun temelli etkinlik
planlamalarıyla çocukların her gün yeni yaşantılar deneyimleyerek, uygulayarak,
sorgulayarak ve keşfederek öğrenmeleri için fırsatlar yaratır.
İTA Okulları'nın akademik programı “Tasarım Yolu ile Anlama” (Understanding by
Design-UbD) programlama yaklaşımı ile oluşturulmaktadır. Anaokulunun temaları
PYP’nin altı temel alanı (Kim Olduğumuz, Bulunduğumuz Mekan ve Zaman, Kendimizi
İfade Etme Yollarımız, Dünyanın İşleyişi, Kendimizi Düzenleme Biçimimiz, Gezegeni
Paylaşmak) temel alınarak belirlenmektedir.
Belirlenen temalar “Tasarım Yoluyla Anlama” yaklaşımıyla planlanmaktadır. Bu yaklaşım
üç aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada öğretmen konu ile ilgili hedeflerini
belirleyerek, çocukta kalıcı olmasını istediği bilgi ve becerileri planlamaktadır.
İkinci aşamada ise bu temanın kalıcılığını sağlamak için kullanılacak ölçme ve
değerlendirme araç ve yöntemleri belirlenmekte ve son aşamada amaca yönelik
etkinlikler tasarlanmaktadır. Bu programlama yaklaşımı öğretmenin etkinlikler,
materyaller, ders içeriği ile planlamaya başlaması yerine çocuğun sürecin sonunda ne
bilmesi, anlaması ve yapabilmesi gerektiği üzerine odaklanarak planlamalarını
yapmalarına olanak sağlamaktadır.
Kullanılan eğitim programları ve etkinlikler çocukların okul sürecinde edindikleri
bilgi, beceri ve değerleri, hayatın her sürecine taşıyabilmelerini ve kendine güven
duygularının ve iletişim becerilerinin gelişmesini sağlamak ve aktif bir öğrenme
ortamı oluşturmak üzere tasarlanmıştır.