ITA OKULLARI'NDA EĞİTİM

ITA OKULLARI'NDA EĞİTİM

Okulumuzda, öğrenciler bir sınıf, bir bütün olarak değil, tek tek ele alınmakta ve 
bireysel ihtiyaçları ve farklılıkları belirlenerek, ihtiyaca yönelik planlamalar yapılmaktadır. Onları eşsiz kılan kişiliklerini, yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfetmelerine rehberlik etmek amaçlanmaktadır.

Akademik programımızın temelini ünite planlama ve programlama yaklaşımı olan “Tasarım Yolu ile Anlama” (Understanding by Design-UbD) oluşturmaktadır. Bu program öğretim ve ölçme-değerlendirme tasarımı hakkında bir düşünme biçimini temsil eder ve hem araştırma hem de sınıfta uygulama yoluyla sınanmış pek çok fikri ve süreci bir araya getirir.

Tasarım Yoluyla Öğrenme’yi geleneksel eğitim uygulamalarından ayıran en önemli özelliği geriye dönük planlama sürecinin kullanılmasını vurgulamasıdır. Planlama sürecine etkinlikler, materyaller, ders içeriği ile başlamak yerine, bireyin sürecin sonunda ne bilmesi, anlaması ve yapabilmesi gerektiği üzerine odaklanır. Bu düşünce tüm eğitim-öğretim programı ve ölçme değerlendirme planlamasının odak noktasını oluşturur.

Tasarım Yoluyla Anlamanın eğitim-öğretim programına ilişkin geleneksel düşünceden ayrıldığı bir başka nokta da, öğrencilerin ne bilmesi, anlaması ve yapabilmesi gerektiğinin öncelik sırasına konması gerektiğini vurgulamasıdır. Bütün bilgiyi eşit olarak görmektense, bu düşünce biçimi, bazı bilgilerin temel ve kalıcı olduğunu, bazı bilgilerin bilmek açısından önemli olduğunu ve bazı bilgilerin de bilmeye değer olduğunu öne sürer. Bu ayrımı yapmak, bizim planlamalarımızı yaparken izleyeceğimiz yolu net bir şekilde belirlememizi sağlar. 

Beyin ve öğrenme konusunda yapılan araştırmalar, birbirleri ile bağlantılı konuların entegre edilerek öğretilmesinin, anlamanın daha kalıcı hale gelmesini sağladığını göstermektedir. Bu nedenle okulumuzda anaokulundan orta sona kadar konular sarmal bir yapıda işlenmektedir. Kalıcı anlama oluşturmak için özel olarak tasarlanmış bu öğrenme ortamlarında, çocuklarımızın her gün yeni yaşantılar deneyimlemelerini, keşfederek öğrenmelerini ve yaşam becerisi geliştirmelerini sağlarız.